سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
ساعت : 9:50 عصر
نویسنده : مریم پورمنگانی
نظرات

پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی به روش مایکل فری در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی


مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 12 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه           APA

 

قیمت : 19,000 تومان

پرداخت و دانلود

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

جلسه ی اول

  1. خوش آمد گویی
  2. توضیح قوانین گروه
  3. توضیح تعامل فرایندهای فیزیولوژیکی، شناختی و رفتاری
  4. آشنایی شرکت کنندگان با مولفه های شناختی واکنش های هیجانی
  5. شناسایی افکار سطحی اولیه که بین واقعه و واکنش هیجانی قرار می گیرند و نوشتن آنها در جدول سه ستونی رویداد فعال ساز (A) باورها یا افکار (B)و پیامد و واکنش هیجانی (A)


تکالیف: نوشتن ده مورد از بدترین حوادث زندگی خود با استفاده از توالی A-B-C


جلسه ی دوم

  1. یادگیری جنبه های نظریه های شناختی افسردگی، اضطراب و خشم؛
  2. آشنایی با افکار خودآیند
  3.  آشنایی با تحریف های شناختی و شناسایی آنها در تفکر خود
  4. شناخت مقاومت های احتمالی در برابر درمان و طراحی راهبردهایی برای مقابله با این مقاومت ها


تکالیف: شناسایی افکار خودآیند و ثبت آنها در برگه ی .A-B-C دسته بندی عقاید و نوشتن بدترین A-B-C ، روزانه.

 


مبانی نظری و تاریخچه درمان شناختی

درمان شناختی را ، آرون تی بک، روان­پزشک امریکایی، در اوایل دهه 60 میلادی در دانشگاه  پنسیلوانیا بنیان گذارد. در واقع شناخت درمانی نوعی پدیدار شناسی است که در آن انواع تجربه­ها توصیف و تحلیل می­شوند. بک شیوه­ای  برای آزمودن تجارب پدیدار شناختی از طریق آزمون افکار شخصی در قیاس با  واقعیت ارائه می­دهد (لیهی، 2007).

شناخت درمانی یک نظام روان­درمانی است که تلاش می­کند، واکنش­های عاطفی و رفتار خود آسیب رسان را با اصلاح تفکر معیوب یا خطادار و عقاید ناسازگارانه­ای که زیربنای این واکنش­ها هستند، کاهش دهد (موریسن ، 2003). این شیوه درمانی شکلی سازمان یافته از روان درمانی است که برای کاهش علایم و کمک به بیمار برای یادگیری روش­های مؤثرتر به منظور مواجهه با مشکلاتی که سبب ناراحتی او می­شوند، طراحی شده است. ویژگی درمان با این شیوه این است که همه کوشش­ها معطوف به حل مشکل است (دیویسون و نیل، 2001) .

درمانگران شناختی بیماران را درگیر تفکر علمی و منطقی می­کنند، به این ترتیب که از بیماران می­خواهند تا پیش فرض­هایی را که منجر به ایجاد حالت­های افسردگی و اضطراب در آنها می­شود بررسی کنند. علاوه بر این، درمانگران شناختی به بیماران کمک می­کنند تا اعتبار جملات را با استفاده از روش­های جمع آوری شواهد مغایر با جملات، مورد وارسی قرار دهند.

در رویکرد رفتاری، فرض بنیادی این است که برای شناخت رفتارهای مشکل آفرین باید به اصولی متوسل شد که از آزمایشگری روانشناسی نشات گرفته اند. اصولی که بتوان در محیط­های بالینی، برای تغییر استفاده کرد. در این رویکرد به محرک ها و پاسخ ها توجه می­شود، نه به متغیرهایی که تصور می­شود واسطه بین آنها هستند. در واقع، در رفتاردرمانی، روان­شناس از طریق مشاهده رفتار، نه از راه بررسی اعمال درونی آنها به مطالعه می پردازد (فیرس و ترال،1382).

 

قیمت : 19,000 تومان

پرداخت و دانلود